Foodfotografie is hot!

Verwonder jij je ook altijd over die dames (en heren) die eerst 25 foto’s maken van je gerecht voordat ze beginnen met eten? Of krijg je foodfoto’s te zien van je team welke ze gespot hebben op social media? Als je Instagram induikt, val je van de ene in de andere verbazing over het aantal populaire hashtags onder de ‘foodies’. Foodfotografie is hot!

Bereik je doelgroep

Juíst als het gaat om het bereiken van een grotere doelgroep, het aantrekken van nieuwe gasten en het professionaliseren van uw bedrijf is het belangrijk om aantrekkelijke en professionele beelden te hebben van uw locatie en uw gerechten. Nu begrijp ik dat niet iedere ondernemer hier tijd voor heeft of even vaardig is met de camera. Geen zorgen, ik help u graag!Ben jij ook zo trots op de gerechten die je keukenteam bereidt, de opmaak, de verse ingrediënten, de smaak en kleur die ervan af spat? Dan is het tijd om jouw prachtige gerechten te promoten aan de buitenwereld, offline en online!

De juiste kanalen inzetten

Waarschijnlijk heb je zelf al een redelijk beeld van je doelgroep of heb je zelfs een bureau al professioneel onderzoek laten doen naar jouw doelgroepen. Belangrijk om te weten is op welke manier jouw doelgroep naar informatie zoekt, wanneer zij zich bijvoorbeeld oriënteren om uit eten t gaan in Amersfoort. Gebruiken zij vooral Facebook, Instagram, Pinterest of Tripadvisor? Bekijken zij deze informatie mobiel of op desktop? Als je deze informatie weet, dan is het tijd om gericht je marketing in te zetten op deze kanalen. Met name Facebook, Instagram en Pinterest zijn ideale mediums om foto’s te presenteren.

 

Portfolio foodfotografie

Wil jij dit ook? Bekijk dan hier de abonnementen die ik voor restaurants en overige ondernemers in hospitality/toerisme aanbied. 

 

Neem contact met mij op!